torstai 1. helmikuuta 2018

Facebook ja minä


Menneinä aikoina olin jokseenkin aktiivinen facebookin käyttäjä, mutta jotenkin minä mieleni pahoitin, kun siellä oli pikkusen liikaa valeuutisia ja vihapuhetta, jotka melko selkeästi olivat peräisin rasistisista lähteistä. Osittain siis rasistisista ja osittain muuten vain natsi-ideologian innoittamia ”kansallismielisiä.”

Suomen etu ei suinkaan ole se, että suljetaan rajat ja eristäydytään Pohjois-Korean tapaiseksi valtioksi.  Voihan se olla niin, että joku suurvalta voi toimia jopa niinkin, mutta kovin pitkää aikaa se ei heilläkään toimi. Ei elänyt Neuvostoliitto, ja Kiinakin tuntuu avautuvan vähän kerrassaan. Suomi on niin pieni maa, että ei kannata edes kuvitella, että pärjäisimme täällä yksiksemme. Millä me edes eläisimme, kun emme perunaakaan voisi syödä, sillä se on alun alkaen ulkomaalainen tuote - Perusta lähtöisin ja Saksan kautta Suomeen tullut.  Tosin Saksastahan se tuli natsi-aatekin.

Tänään yritin taas kirjautua Facebookiin ja huomasin, että päivityksiähän se tarvitsee. No päivittelin siinä aikani osaamattomuuttani, mutta toivottavasti minä nyt olen siellä sisällä. Jos siis en ole huomioinut jonkun kaveripyyntöä, niin se saattaa hyvinkin olla minun vikani.  Koulutuksestani huolimatta olen todellinen tollero, kun tietokoneen käytöstä on kysymys. Oikein inhottaa, että näin tyhmä mies voi pärjätä niin hyvin koulussa. Olen tainnut haukkua jo suomalaista koulutusjärjestelmää riittävästi, mutta tässä nyt kuitenkin yksi lisäpointti. Olen nyt kuitenkin taas facebookissa, joten jos jotakuta kiinnostaa, niin viesti varmaankin tulevat perille. 

 
Asun nyt täällä Jyväskylässä ja olen koettanut etsiä vanhoja ystäviäni, mutta vaikeaahan se on ollut, kun ovat jo niin vanhentuneet, että eivät entistä kaveriaan enää tunne. Tytötkään eivät ole enää tyttöjä ja nimensäkin muuttaneet mokomat. Jos sattuu niin, että joku tunnistaa itsensä minun kaveriksi, niin tässä on sitten sähköpostiosoite:  arikeronen221@msn.com . Puhelinnumeroa en ihan tähän pistä, mutta on minulla puhelinkin.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti